By admin On 22:00 | Categorized As , , | With 11 comments

Naib Presiden KEADILAN, N.Surendran mendakwa Datuk Seri Najib Razak mengesahkan Barisan Nasional wajar ditumbangkan dan diganti dengan kerajaan baru yang komited melaksanakan reformasi di negara ini.

Beliau mengulas kenyataan Najib memohon maaf atas kesilapan BN, sehingga menyebabkan ia kehilangan 2/3 kerusi majoriti di Parlimen selain tumbang di beberapa negeri pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008.

“Maaf sahaja tiada guna tanpa melaksanakan reformasi sebagaimana tuntutan rakyat dan kalaupun Najib janji Umno BN akan buat reformasi selepas PRU ini, juga sia-sia kerana sudah lebih 50 tahun parti itu diberi peluang.

“Malangnya, dalam tempoh begitu lama pun, mereka masih gagal, sekaligus Najib membuktikan sudah tiba masanya Umno BN berundur atau diganti,” kata kepada lidah rasmi PKR, KeadilanDaily.

Menurut Surendran, perdana menteri juga gagal menunaikan janjinya untuk mereformasikan pelbagai institusi dan agensi seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Jabatan Peguam Negara dan Polis.

Berbeza dengan Pakatan Rakyat katanya, dasar untuk melakukan reformasi menjadi keutamaan sebagaimana yang ditegaskan dalam dokumen bersama Pakatan Rakyat, Buku Jingga.

“Malah ke semua institusi ini kami letakkan ditempat pertama dalam Buku Jingga untuk direformasikan dalam tempoh 100 hari Pakatan Rakyat diberi mandat memerintah Malaysia,” katanya.

Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

11 comments:

Anonymous said...

satu je aku tanya..apakah kebaikan PR untuk melayu? ada ke? Rasa aku lah..NONE TARAK

Anonymous said...

dah bertahun perintah selangor pun tak ada satu reform pun yang di buat, inikan pulak Malaysia, nak tergelak pun ada, perasan bagus!!!

Anonymous said...

haha,,,tk sedar diri..kalau pi hantar balik India mau merempat tepi jalan ja puak2 kasta rendah..silap betoi British bawak masuk puak kafir ney,,,

Anonymous said...

Paria tak sedar diri.Dapat jadi lawyer pun jasa Umno

Anonymous said...

Ape yang dia cakap ni. Duduk kat India la lu lagi baik.

Anonymous said...

mcm muka gayboy belaan bos jew...
tengok lagi dekat muka macam suka hisap kotey
aku sebagai india malu la dengan engkau
nasib baik aku bukan Parian mcm awak
tak sedar diri la ko jahanan
elok kasi racun dalam makanan
atau kasi patuk ular
lagi senang ko mampus jew bunuh diri
LU punya pasal lain india dapat malu
kerana nila setitik rosak susu sebelanga
kera peria seekok rosak india senegara
(sedara Karan Sin WahLia)

Anonymous said...

dia ni budak hingusan baru berpolitik x sampai pun 10 tahun... sendiri mau ingat sepanjang 50 tahun bukan masa yang panjang ...tapi BN telah menjadikan Malaysia dari sebuah negara mundur dengan rakyatnya bute huruf pada masa itu dan x ada pekerjaan yang baik.... telah berjaya menjadikan orang macam si Pencacai PKR ni dapat ilmu pengetahuan ... kalau bukan BN memerintah tentunya penindasan kaum akan berlaku seperti di singapore.. Tunku Abd Rahman lebih rela biarkan Lee Kwan Yew buktikan doktrin PAP/DAP dilaksana di sana dan terbukti doktrin DAP itu tidak sesuai untuk TANAH MELAYU!!! PKR yang baru sahaja timbul dalam arena politik TM ini hanyalah politik orang kecewa!!!

Anonymous said...

nak cakap lain kali pikir dulu macha.... lu kalu kemaruk sangt nk jadi menteri balik itu india la....

yela PR buat reformasi la sngt.... puuiiihhhh !!
demonstrasi bnyk la......

Anonymous said...

beralih kepada kerajaan PR? bila masa PR tubuh kerajaan? Palestin tak setuju lagi tu, tak nak dorang lepaskan tanah hak dorang kepada keparat zionis ni... ooooh, Malaysia ker, har har, tak yah lah, tak minat dengan PR ni, menipu tak habis, menujah tak cukup bini sorang sampai cari bini orang!

PKR PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA DAN NEGARA
DAP SUPER DUPER ULTRA KIASU,
PAS BUKAN AGAMA! HANYA SETAKAT PARTI POLITIK YANG MEMPERJUANGKAN KEMAHUAN SENDIRI!

Anonymous said...

kalau macha tu cakap suruh tukar kerajaan kirim salam banyak2 puihhhh..boleh blah..dia lah barwa yg mempermainkan ayat quran dan dialah barwa yg menyokong aktiviti songsang dan dialah barwa yg menyokong memurtadkan orang islam.dan dialah barwa segalanya....sape sokong PR umpama menyokong aktiviti murtad oleh pemimpim2 mereka...gua takut sok PR memerintah Israel jd sahabat karib..renung2kanlah..

.Gory. said...

Dia cakap soal Buku Jingga? Ok, kita pun masuk sekali.

Siapa nak nafi, membaca Buku Jingga memang menarik. Janjinya manis. tetapi, segala galanya yang ada dalam tu hanyalag ayat. Tiada sebarang prosedur, atau langkah2, atau garis panduang yang ditetapkan secara terperinci. Just a words like, jika menang, petrol turun harga.

Dey, aku pun boleh cakap macam itu. Tapi dunia hari ini semuanya mahukan hitam putih. Bajet kerajaan beratus ratus page, menceritakan tentang apa langkah, prosedur, masalah dan sebagainya, nak suruh banding dengan buku jingga 29 muka surat?

Do not bluffing. And Malaysians, jangan bodoh. Jangan terlalu tamak mengharapkan janji manis sahaja.

Kita akui kerajaan banyak silap dan boleh diperbaiki, tetapi orang ini cakap macam kerajaan fail 100% dari dahulu. Kalau kerajaan fail, engkau pun tak jadi lawyer la kawan