By admin On 17:00 | Categorized As , , | With 9 comments
Ahli Parlimen Lembah Pantai yang juga merupakan Naib Presiden parti KeADILan, Nurul Izzah semalam mahu Menteri Pertanian dan Menteri Kewangan turut bertanggungjawab dalam skandal NFCorp.

Nurul Izzah juga mendesak pihak kerajaan menubuhkan satu Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat penyelewengan yang membabitkan projek NFC biarpun Pengerusinya telahpun didakwa atas kesalahan pecah amanah.

“Perkara itu tidak akan mengubah hakikat keperluan untuk mewujudkan Suruhanjaya Diraja bagi mencari keadilan di sebalik NFC,” kata Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar.

“Sepanjang pengetahuan kami, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani dan Menteri Kewangan turut bertanggungjawab meluluskan projek berkenaan. Mereka harus bertanggungjawab.

“Rakyat perlu tahu sama ada NFC adalah ‘modus operandi’ untuk semua projek kerajaan Barisan Nasional (BN), katanya lagi.

Anak kepada Ketua Pembangkang itu juga membidas pengumuman perletakan jawatan Datuk Seri Shahrizat Jalil yang disifatkannya hanya bertujuan menyembunyikan sesuatu yang lebih besar.

“Saya percaya individu-individu seperti menteri yang tidak dilanjutkan pekhidmatannya dan dakwaan terhadap pengarah-pengarah NFC tidak seharusnya digunakan untuk menyembunyikan skandal yang berkait rapat dengan BN,” tambahnya merujuk kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan suaminya, Datuk Seri Salleh Mohamad Salleh Ismail.

Mohamad Salleh, yang merupakan Pengarah Eksekutif NFCorp telah didakwa di Mahkamah Sesyen semalam atas kesalahan pecah amanah dan pelanggaran terhadap Akta Syarikat berhubung penggunaan RM49 juta dana kerajaan yang telah diberikan kepada syarikatnya.

Beliau bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas kesalahan pecah amanah termasuk dua tuduhan lain.

Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

9 comments:

Anonymous said...

Bapa engkau tu kenapa tak letak jawatan lagi? muka tak malu punya keluarga...malulah kepada ALLAH maha pencipta..malu la nak komen..

Anonymous said...

Woiii ko suruh bapak ko tu letak jwtn jugkla.. Memalukan dh ngentot china doll n sun tut jubo org wt hodoh jer... Eiiiiii anak bpk sm bngng!!!! Jgn lupa wt suruhanjaya diraja siasat pasir sekali... Tgk Khalid gagap ke x!

Anonymous said...

minah nie mana tau apa yang dia tau cakapppppppppppppppppppppppppppppp bohongggggggggggggggggggg jer tauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
like father like daughter

Anonymous said...

Aku sokong sepenuhnya (entah berapa peratus) apa yang telah dituliskan kawan2 di atas. Bapak dia nak diselamatkan orang lain nak diterajang.

Anonymous said...

Bapak dia dok kongkek china doll n liwat, naper x suruh step down...
terang lagi bersuluh mmg keje bapa dia... (tapi tarak teloq nk sumpah laknat).....

Anonymous said...

hati minah ni dah hitam brkarat sbb dia duduk dlm dulang emas yg penuh najis akibat prbuatan papanya... sbb tu setiap kata yg keluar drp mulutnya, dia ingat dia betul walhal dia & papa dia hati busuk mcm bangkai..smpai nak gadai malaysia ni apa citer..anak beranak ni kasi kalah dlm pru13 nnti..tak payah cakap hal org..hal kamu & papa kamu cukup memualkan..mslah moral hingga jd pengkhianat negara..lg kes yg tak boleh dimaafkn sama sekali..

Anonymous said...

dia ni burung kakak tua Dapig !!! cakap takder point asyik ikut toni puaka!!!

Anonymous said...

Kalau Nurul Izzah desak PM letak jawatan,sapa pulak nak jadi PM.Nurul Izzah kot!!!.Harap muka je lawa, hatiii em!!em.Hancul!!!!!!!!!.

Anonymous said...

Memang dia dendam dengan Najib sebab terlepas jadi anak PM!