By admin On 20:00 | Categorized As , , | With 13 comments

Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail, hari ini menyelar tindakan pemuda Umno yang sanggup menggunakan kekerasan terutamanya ketika berdepan dengan pimpinan wanita Pakatan Rakyat.

Beliau berkata demikian mengulas kejadian yang menimpa Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar, yang hampir dicederakan anggota pemuda Umno ketika ceramah Pakatan Rakyat di Felda Lepar Hilir I baru-baru ini.

“Sikap kurang ajar dan biadap mereka terhadap beberapa pimpinan parti pembangkang dilihat sebagai bukti jelas mereka ini ialah lambang kebiadapan sebuah parti politik bernama Umno.

“Sikap yang ditunjukkan jelas menampakkan betapa ceteknya cara pemikiran anak-anak muda yang dibimbing Umno dalam bicara soal politik.

“Mereka tidak didedahkan dengan kematangan politik nilai tetapi hanya diajar untuk menjadi samseng murahan Umno,” katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, ekoran kejadian itu, pimpinan Umno perlu bertanggungjawab ke atas apa yang dilakukan anggota parti mereka.

“Srikandi melihat perkara ini sebagai sesuatu yang serius kerana ia melibatkan nyawa dan keselamatan pimpinan pembangkang.

“Segala insiden terdahulu yang telah dilaporkan seharusnya disiasat dengan kadar segera oleh pihak polis bagi memastikan perkara seperti ini tidak berulang,” ujarnya sambil menyeru kepada anak-anak muda supaya tidak terikut budaya politik samseng yang diamalkan Umno.

Dalam ceramah di Felda Lepar Hilir, Gambang, Pahang, seorang samseng Umno mengacu penumbuk, beberapa inci sahaja dari wajah Nurul Izzah, sebelum sempat dihalang penyokong Pakatan.

Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

13 comments:

mosabit said...

orang kalau simpan polong ..bila nak mati punya lah susahhh...
samalah mcm umnonok tuuuu....

Anonymous said...

Kalau mulutpun mcm cibai tak tau la cibai dia mcm mana?
Ini kena tanya ustaz burit pkr,dia tahu mcm mana nak jinakkan srikandi pkr cibai berulat ni..
Tolonglah kaunseling kan dia wahai ustaz burit..

Anonymous said...

dah wanita pakatan rakyat macam betina garit...

apa barang nak layan lek lok...

layan mcm jalang yg al juburit pakai la...

lepas pakai tinggal jer...


pejuang hamas...

Anonymous said...

Akai pendek mu nih

Anonymous said...

hai mat sobit.....yg kau maki tu sapa...umno tu sapa...org islam juga....otak dah letak kat lutut......dr kau sebelum lahir sampai dah dewasa tak ke dari pejuangan umno......kalau tak puas hati ckp...dasar hamja..

maie1958 said...

kalau pejuang melayu beri komen berani tulis nama lah,baru lah ada darah melayu dan keris melayu...tapi apa yang dapat hanya air kotak dan nasi bungkus aja,yang lain melopong aja dan jadi kaki sorak aja......lain kali kena pandai 'pejuang melayu'hidup mesti bergaya macam mohkzani,kj,nazir dan ramai lagi,jangan komen tak dapat upah...rugi dunia dan selepas mati ,itu pun kalau kau percaya ada hidup selepas mati????

Anonymous said...

Si sial nurul tu x yah nak hebohlah. kau masuk tempat orang bawak sial, sudah tentu orang marah. manusia puki R ni memang sial

Anonymous said...

sebelom nak tudoh tu cermin diri sendiri. jangan budget bagus sangat. umno dah berpuloh tahun dan awak tu baru setahun jagong.

Anonymous said...

apa yang PKR buat semuanya lebehajar,yang terhegeh2datang konon nak tunjuk membela raayat u pe pasal,apa budi nurul dengan peneroka,dengan pengundi sendiri pun x terbela,u sebab orang marah

wonder why said...

Kalau tak nak dengar ceramah PKR, duduk rumah saja.Ini ke Budaya pemuda Umno? Perangai lebih terok daripada kucing kurap tepi jalan. Ceramah pembangkang tiada dapat upah dan makan free.Lainlah pemuda umno, ganggu ceramah dapat duit HARAM,pas tu makan free dikuantan.Haram jadah punya pemuda umno.

Anonymous said...

bodonya komen-komen kat atas tue...

Anonymous said...

orang umno memang bodoh sombong...dapat 20ringgit je.... macam barua babi ... umno babi sundal celaka

Anonymous said...

entahnya selalu salahkan UMNO itu ini...habis tu..PKR ni baik le? baik sangat tibai bini orang,tutuh jantan kiri kanan..chinadoll..khalwat dengan bini orang..pastu fitnah duk merata...orang dah benci la awek oii..tak tau lagi ke???