By admin On 15:00 | Categorized As , , | With 10 comments

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menyifatkan Datuk Dr Hasan Ali telah menghina presiden parti Islam itu kerana mengeluarkan kenyataan “melawan arus” yang tidak sepatutnya dilakukan oleh mana-mana pemimpin.

Menurut Mahfuz, kenyataan Dr Hasan yang menolak perhimpunan 901 pada Isnin ini dan menyifatkan ia sebagai perbuatan sia-sia telah menjatuhkan imej dan maruah Datuk Seri Abdul Hadi Awang selaku pemimpin tertinggi parti selain disanjung tinggi oleh pemimpin luar negara.

“Bagi saya beliau (Dr Hasan) menghina presiden PAS...presiden telah mengatakan akan hadir sama dalam perhimpunan itu namun Dr Hasan telah mengeluarkan kenyataan bahawa tindakan itu adalah perkara yang sia-sia.

“Beliau juga mengatakan pergi ke mahkamah adalah perbuatan yang sia-sia, ini adalah satu penghinaan kepada presiden PAS dan satu perkara yang amat memilukan apabila seorang presiden dihina oleh seorang pemimpin yang kononnya menyanjung tinggi ulama namun tiba-tiba mengeluarkan kenyataan yang menghina presiden sendiri,” katanya.

Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

10 comments:

Anonymous said...

Memang padan dan patut muka dia .... Serban kat kepala bukan main besar, yang dibelanya orang yang dituduh meliwat dan berzina.. Nauzibillah hi minzalik... Semoga Allah tidak memilih orang macam ni sebagai pemimpin di Malaysia....

goodlistener said...

ini lah balasan Allah dan memakbulkan kehancuran Parti Ajaran Sesat yg memgakui nabi dan iman mahadi...sbb utama adalah lari drp perjuangan asal dan ke 2 memilih pemimpin yg bodah dari segi akademik islam dan salsiah serta mengejar kuasa dunia...fikir lah teguran ini demi kebaikan kita

Anonymous said...

Memang tak patut hina Presiden.

Kalau Presiden tu chabok, Haprak, berdisilusi maka ada wajarnya !

Ibarat kata orang tua-tua Melayu kita dahulu kala( kalau lah Mahfouz dan Hadi tu orang Melayu la) - " Raja Adil Raja di Sembah, Raja Zalim Raja d Sanggah "

- Kalau dalam hal ini Presiden tengah 'HIGH' tak kenal yang mana isu perjuangan Rakyat atau Isu Peribadi dalam 901, maka wajar disanggah.

HIDOP HASSAN ALI..TELUNGKOP HADI..insyaallah !

Bagi Hassan Ali, elok TUBOH parti Islam lain yang fundamentalis dan progressive Islamic ! Bawa ahli-ahli PAS yang lain masok parti baru. Insyaallah, LANGIT akan membantu ! YAKINLAH !

Anonymous said...

angkara puak2 Erdogan yang terlalu taksub kepada Anwar

Anonymous said...

kalau si tua hadi ni bagus tak pa jugak...
si tua bangang ni patut di ludah jer kat muka...

bangsat tua DIKTATOR...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Kebenaran makin menyerlah..... Isi yang ada dalam wadah PAS makin dibuka Allah untuk umat Islam lihat sendiri...

Allahuakbar...!!

Anonymous said...

ooppppssss !!!!! Presiden PAS pun telah jadi penyokong tegar si penjenayah liwat. Apa perasaan Hj Hadi atau Nik Aziz sekiranya dapat tahu anak mereka telah diliwat oleh seseorang. Tentu amat marah kan. Tapi mereka mungkin rasa bangga sekiranya anak mereka diliwat oleh idola mereka si Peliwat Negara.....

Anonymous said...

Itu bukan menghina namanya ..... tapi meluahkan pendapat. Beliau masih mahukan Hj. Hadi menjadi PM jikalau pakatan pembangkang menang, tidak sepeti anda yang masih mengagungkan peliwat / penzina sebagai PM. Kadang kadang pelik aku memikirkan pemimpin PAS seperti anda dan seangkatan, awat PAS ketandusan pemimpin ka untuk dilantik menjadi PM. Apa kata ahli PAS yang berjuang untuk mengalahkan UMNO sekian lama dengan bermacam-macam strategi...alih-alih orang lain jadi PM. Pelik teramat pelik.

Anonymous said...

hasnan, gua belanje lu,Tg Balai ada mangkok goyang kerewang kalau kena terbalik biji mata.

Anonymous said...

pembebasan anwar hanya bersandar kepada kekaburan teknikal yang dihujahkan oleh manusia. manusia yang menidakkan kebenaran. jesteru itu tidak ada apa yang perlu dibanggakan oleh mana-mana pihak terutama pihak pembangkang.

sokongan pas terhadap pembebasan anwar dari kes liwatnya oleh mahkamah adalah satu tindakan kurang bijak.