By admin On 08:58 | Categorized As , , | With 5 comments

KAJANG - Seorang penceramah muda, Ustaz Idris Sulaiman semalam telah menyifatkan Kempen Bebaskan Anwar pada tarikh 9 Januari 2011 depan adalah haram dan juga sesat bagi umat Islam.

Ini menurut beliau, umat Islam yang menentang pemerintah (khuruj) adalah terkeluar dari sunnah baginda Rasulullah saw bahkan ia akan membawa kepada kesesatan.

Ustaz tersebut juga mendakwa, umat Islam yang mati didalam keadaan khuruj, dikhuatiri ia akan mati didalam keadaan jahiliyah kerana perbuatannya menentang pemerintah.

Bagi beliau, demonstrasi itu sendiri adalah satu perbuatan yang menentang pemerintah/kerajaan disesebuah negara.

Dan menurut beliau lagi, tiada satupun dalil yang dinyatakan didalam Islam bagi menghalalkan perbuatan berdemonstrasi selain ianya hanya tipu daya kafir untuk menjatuhkan pemimpin Islam disesebuah negara.

Pada 9 Januari ini, pihak Pakatan Rakyat bercadang untuk berhimpun seramai 100 ribu orang dihadapan bangunan Mahkamah dimana keputusan bagi kes Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diperdengarkan.

Pihak Polis Kuala Lumpur telah mengeluarkan kenyataan menegah orang ramai dari menghadiri perhimpunan tersebut kerana ia tidak mendapat permit dan juga dikhuatiri akan menimbulkan kekecohan.


Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

5 comments:

abu said...

ANWAR ADALAH MURTAD, PELIWAT TEGAR DAN PEMBALUN CINA DOLL BERSIRI. 100 % DIA PENUTUH CINADOLL. ULAMAK PAS SANGAT TERUJA KERANA KEBOLIHANNYA MEMANCUT SICINADOLL 2 KALI DALAM 20 MINIT...
MENYOKONG ANWAR ADALAH KUFUR. MENENTANG ALJUBURI ADALAH JIHAD.

kampong lad said...

''Ini menurut beliau, umat Islam yang menentang pemerintah (khuruj) adalah terkeluar dari sunnah baginda Rasulullah saw bahkan ia akan membawa kepada kesesatan''.

Sunnah bererti “cara” atau “kebiasaan”, dan dengan itu, sunnah nabi bererti “cara nabi”, atau apa yang biasa dikenali sebagai kebiasaan Rasul.

soalan utk sipenceramah yg bodoh piang (bloody idiot): siapa pemerintah zaman baginda selain baginda sendiri? soalan paling mudah, tapi kalau tak paham jugak 'stop talking cock'

Anonymous said...

Soalan untuk Kampong Lad,

Seseungguhnya Rasulullah S.A.W itu sendiri yang menjadi pemerintah itu sendiri. Tetapi apa relevan soalan kamu ini dengan hujah mualim tersebut? Sedangkan ada hadis menyebut:
Akan ada selepas peninggalanku nanti pemimpin yang kamu mengenalinya dan mengingkari kejahatannya,maka barang siapa mengingkari kejahatannya (bermakna) dia telah terlepas diri...dan sesiapa yang membenci kejahatannya dia telah selamat,akan tetapi orang yang meredhai kejahatannya akan mengikuti kejahatannya"."Apakah tidak kita perangi mereka dengan pedang (wahai Rasulullah).Baginda menjawab :Jangan! selagi mereka mendirikan solat dikalangan kamu"

kampong lad said...

kpd Anonymous
5 January 2012 12:18

kamu kena faham apa yg dia kata dan juga kena faham apa yg aku tanya mengenai ceramah dia. ya, memang benar rasulullah saw adalah pemerintah semasa zaman baginda, dan juga musa as, daud as, sulaiman as (mereka adalah raja/pemerintah pada era masing2, cuma tak pakai mahkota saja). nabi isa as antara nabi2 yg tak diberi kuasa pemerintah. jadi, apa relevannya dan analogi yg dia pakai. pemerintah pada zaman nabi adalah nabi, sunnah adalah 'cara nabi', iaitu satu unit. sekarang ni pemerintah dan yg kena perintah adalah 2 unit. kalau tak faham jugak nasib la. kamu tulis ni bagi pihak penceramah ka? or you are the one!

Anonymous said...

ustaz...?? zaman Nabi S.A.W dlu, baginda guna hudud, hukum ALLAH.. zaman skrg ni, kerajaan pkai hudud ke?? ustaz sokong ke lesen judi FIFA yg pemimpim umno MELAYU luluskn ari tu?? ke ustaz join jgk diorg?? ustaz pkai fatwa mna ni, hukum mana ni??? leh jelaskn lg x?? brape Pusat bayar ustaz utk statement camni? cukup wat makan ke?? ke leh beli Lamborghini cm 3,4 buah yg dok kt Pekan, Pahang tu?? Pemimpin yg zalim xlayak memerintah, hanya Islam yg berada di puncak... betul rakyat xleh bangkang pemimpin, tp pemimpin skrg ramai yg fasik, gambar teguk todi diorg, try la ustaz search dlm Google ye... xde yg impose, yg real je byk... xkn la rakyat ISLAM MELAYU nk sokong Pusat lg :-)
~bak kata Ustaz Azhar Idrus, "ulama wahabi cari makan", camni la jadinye...
~Salam dr Khulafa' ar-Rasyidin~