By admin On 15:56 | Categorized As , , | With 11 comments

PERMATANG PAUH - Orang ramai mendirikan solat hajat bersama Ketua Umum Parti PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di dataran Kompleks An-Nahdhoh, Penanti, Bukit Mertajam pagi tadi bagi mendoakan kesejahteraan anak-anak pelajar di kawasan Parlimen Permatang Pauh yang baru memasuki ke sekolah awal bulan ini.

Solat hajat yang diimamkan oleh pengerusi kompleks tersebut, Ustaz Mutalib Maarof bermula jam 8.30 pagi turut dihadiri beberapa kepimpinan PKR negeri dan keluarganya.

Selesai solat hajat Anwar Ibrahim diserbu oleh orang ramai untuk bertanya khabar, berpeluk, bersalaman sambil menasihatinya agar bersabar dengan dugaan yang bakal ditempuh.

Pihak UtaraNews difahamkan, ramai pemerhati politik di P.Pinang melihat kehadiran Anwar ke majlis solat hajat ini hanyalah untuk meraih publisiti serta menumpang populariti Madrasah An-Nahdhoh.

Madrasah ini memang terkenal dikawasan utara dan sentiasa dikunjungi oleh pelbagai lapisan rakyat tanpa mengira parti bagi mendengar kuliah agama pada setiap pagi Sabtu.

Seorang jemaah yang ditemui oleh UtaraNews tidak menolak kehadiran Anwar ke majlis solat Hajat ini bagi menunjukkan kepada masyarakat kononnya rakyat Permatang Pauh menyokong beliau didalam kes liwatnya.

Walhal, ramai yang tak menyedari solat hajat yang dilakukan itu bukan untuk kepentingan politik mana-mana pihak.




Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

11 comments:

Anonymous said...

InsyaAllah Nuar akan tersungkur di pintu Syurga...Amin!

jon said...

loh kan dia YB kawasan situ..

kampong lad said...

adakah ini perkara baru? orang politik apa kerja depa selain berpolitik.....cuma jgn biar kita dipolitikan atau di kelentongkan atau diperbodohkan!

Anonymous said...

Kunta Kinte! Anuar sendiri pun tak bawa saksi alibi dia.Dia kata dia bersama anak dan isteri tp mengapa Wan Azizah tidak dipanggil sebagai saksi? Nuar tu nak kena kantoi dgn Karpal singh jer

Anonymous said...

kesiannya kunta kinte kita ni....sangat pandai dia mengatakan orang tidak islam...tapi cara dia bercakap pun tak melambangkan islam langsung..pas tu siap maki orang lagi...Ops!! sorry salah cakap dia pakai topeng ultraman sah jadi orang jepun...nama pula kunta kinte...Afrika....Islam ke tu??

Anonymous said...

Kalau DS Anu tak bermasalah dah tentu Tun tak buang dari kerajaan

Anonymous said...

Hehehe..PAS yg faham agama Islam tu ada laksana hukum Allah ke?...pasal saksi ni aku dah naik jelak dah..video ada,DNA ada...puak2 tu tuduh Najib main ngan Altantuya x payah pulak pakai saksi ya...ataupun cara paling mudah kalu x tak bersumpah,bawak saksi alibi..maknanya saksi yg mengatakan Nuaq brahim ada bersama dia waktu dia dituduh main bontot tu...mana saksinya?...ada?....

Anonymous said...

ayuhai kunta kinte lu tentu sayang yang amat kat nwar aljuburit (gelaran ini aku modified dari gelaran diberi olih al fadil mat sabung pejuang isle sejati) maka amalkanlah solat hajat dan bacaan yasin ajaklah 40 orang alhafiz dan amalkan selama 40 malam dan doakan agar kebatilan musnah begitu jugak penyokongnya aku yakin kebatilan pasti musnah kerana telah terbukti amalan tersebut amat mujarab ada orang telah menjadi gila kerana melakukan kesalahan berkat amalan ini. amalkanlah daripada hang dok buat huru hara dan berhujah tak sudah-sudah.

Anonymous said...

Eloknya c kunta kinte baca tulisan YB Zul tentang 10 sebab kenapa Anwar tak payah dibela oleh rakyat...kenapa sudah diberi peluang untuk membela diri ia tidak dilakukan dengan sebaik-baiknya. Peguamnya sendiri mengaku adanya pelakuan liwat "suka sama suka"....makna ada berlakunyanya liwat buka tuduh sebarangan. Lagi satu yang hang asyik bela Anwar kenapa..patutnya kita kena adil bagaimana dgn Saiful...bodohlah c Saiful kalau saja-saja nak malukan dirinya...fikir-fkirlah sendri

Anonymous said...

Ustad Muthalib makrop telah menjadi alat nuarbraham. Dilupa madrasaahnya dikunjungi oleh semua lapisan orang yang ingin mencari ilmu, Harap lepas ini pemyokong2 UMNO boikot dangau dia. RTM pulau pinang pun jangan lagi beri laluan kpd ustad ni.

Anonymous said...

yang faham islam macam pok nik ajis, sepatutnya panggil nuar dan saiful ,tanya dulu, baru boleh bagi sokongan pada siapa yang layak.Nabi bila ada masalah antara dua orang, maka di panggil keduanya untok mendapat kepastian.Islam cara mana pon tak tahu , yang pok nik ajis pakai.mungkin dia tak jumpa hadis yang berkaitan itu. dia pakai hentam semborono.tak salah kita nak sokong siapa ,tapi mesti ada faktanya.