By admin On 17:00 | Categorized As , , | With 3 comments

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini mendesak Kementerian Pengajian Tinggi bertanggungjawab terhadap tindakan sekumpulan ahli Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang menurunkan bendera memaparkan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Sabtu lalu.

Presiden Tetap Majlis Belia Selangor, Nor Akmal Ibos berkata, tindakan tegas perlu diambil terhadap ahli SMM yang terlibat supaya mereka tidak mengulangi perbuatan biadab tersebut yang sekali gus mencemarkan imej mahasiswa.

“Kementerian perlu mengambil tindakan tegas terhadap perbuatan biadab ini kerana mencemarkan imej golongan mahasiswa. Tindakan ini juga boleh mengelakkan persepsi sesetengah pihak bahawa perbuatan tidak bermoral itu mendapat sokongan kementerian.

“Selain itu, perbuatan ini juga bertentangan dengan ajaran Islam yang mengamalkan sikap bersopan-santun dan menghormati orang lain,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan kira-kira 200 mahasiswa berkumpul dan berarak untuk menggesa AUKU dimansuhkan kerana didakwa, antaranya menyekat kebebasan akademik, hak untuk berpolitik, kebebasan bersuara dan diberi autonomi menjalankan pilihan raya kampus.

Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

3 comments:

ju said...

haha, kelakau betul. bertentangan dgn ajaran Islam?
dia fikir matang ka bila cakap mcm tu! dia faham ka tentang ajaran Islam? toksah ambil contoh jauh la, soi lek hina Islam, apa hang buat? sepatah haram pun hang tak terucap.

Cencaluk said...

Salam,

Kesemua yang terlibat harus diberikan hukuman yang sepatutnya.

Bukan hanya Adam Adli sahaja tapi 3 ekor mamat banggang yang buat PC sambil mengugut kerajaan.

Jangan lupa dalam dibelakan mereka ini semua.

Paling UTAMA aku ulang semula 3 EKOR MAMAT BANGGANG YANG BUAT PC SAMBIL MENGUGUT KERAJAAN mereka ini juga harus diambil tindakan yang sepatutnya.

Anonymous said...

Peliwat tegar tua kutuk tu melacor pelacur kau tak mau bantah ke kayu hitam legam? Bukan setakat china doll , budak lelaki pun bosd tua kutuk kau tarah, kau taknnak bantah ke bahalol?