By admin On 14:00 | Categorized As , , , | With 0 comments

MCA menasihatkan DAP menghentikan 'sengketa' yang berlaku diantara pemimpin parti itu.

Penasihat MCA Pulau Pinang, Datuk Koay Kar Huah berkata, salah faham antara Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Timbalan Setiausaha Agungnya, P. Ramasamy ternyata semakin tegang apabila pengerusi parti itu meminta Ramasamy mengundurkan diri sebagai timbalan menteri Pulau Pinang.

"Saya ingin menasihatkan DAP, jika rakyat masih lagi memilih anda pada pilihan raya akan datang, saya harap anda (DAP) jangan terburu-buru bila mempunyai kuasa," katanya dalam kenyataan media hari ini.

Jelasnya, pemimpin DAP seolah-olah tidak matang apabila ada isu yang melibatkan pemimpin parti itu dan tidak menghiraukan kebajikan penduduk Pulau Pinang.

Katanya, sehingga kini, masih tiada rumah pangsa kos rendah yang dibina sejak tahun 2008.

"Ia bercanggah dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat untuk membina rumah dengan slogan mereka 'satu keluarga, satu rumah'," katanya.

Beliau turut menyelar kepimpinan DAP dalam menangani masalah anjing liar yang berkeliaran di pantai Batu Feringgi.

Menurutnya, pihak berkuasa tempatan (PBT) perlu mengambil tindakan terhadap anjing liar yang berkeliaran tanpa menyiksa binatang itu seperti yang dilakukan oleh PBT di Selangor.

"Mereka membiarkan anjing liar bekeliaran sehingga menyebabkan seorang kanak-kanak dari Australia diserang. Di atas teguran ini, kami harap penduduk Pulau Pinang dapat mengenali pemimpin DAP yang lebih mementingkan kuasa ini," katanya.

Justeru, Kar Huah berkata, walaupun Barisan Nasional (BN) bukan sebuah parti yang sempurna tetapi ia masih menjadi pilihan yang lebih baik di bawah pimpinan Pengerusinya, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

Admin PenangPos - Pihak editorial tidak bertanggung jawab diatas sebarang komen yang menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pembaca lain. Komen-komen dibawah adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Terima Kasih.

No comments: